انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه برگزار می شود؟

هر نامزدی که بتواند حداقل 270 رای الکترال را از مجموع 539 رای الکترال ایالت های آمریکا کسب کند ، فردی خواهد بود که به کرسی چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید تکیه خواهد زد.
  نظام انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا سیستمی منحصر به فرد است که شاید کمتر کسی در جهان با قوانین و نحوه انتخاب رییس جمهوری آمریکا آشنایی داشته باشد .
برای مثال شاید کمتر کسی بداند که در آمریکا به رغم بسیاری از سیستم های دموکراتیک رای گیری بر مبنای " کالج های انتخاباتی " صورت می پذیرد. با توجه به وابستگی حزبی اعضای کالج های انتخاباتی نتیجه نهایی در واپسین ساعات روز رای گیری مشخص می شود ، چون طبیعتا انتخاب بر اساس لیست های حزبی است و هر نامزدی که بتواند بیشترین آرای الکترال ( حداقل 270 رای الکترال از 539 رای الکترال) را در تمامی ایالات از آن خود کند به پیروزی می رسد. با توجه به اینکه فردا (سه شنبه) موعد انتخاب چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا است،4 سال پیش در همین روزها مطلبی با عنوان " انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه برگزار می شود؟" در سایت عصر ایران منتشر شد. بازنشر این مطلب در آستانه برگزاری انتخاباتی دیگر در آمریکا برای کسب اطلاع و آگاهی خوانندگان از نظام انتخاباتی آمریکا و نحوه انتخاب رییس جمهور ،خالی از لطف نخواهد بود.
 

ادامه مطلب
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.