نمایش‌وحدت ارتش‌و‌سپاه در امدادرسانی

ارتش و سپاه به‌مثابه‌ ید واحده در صحنه خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند و فضاسازی‌های غیرواقعی تأثیری در این روند ندارد / رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه نهادهای ارتش و سپاه برای نظم‌بخشی در توزیع اقلام با هلال احمر همکاری می‌کنند از عدم کمبود در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: وسعت مناطق حادثه‌دیده زیاد است ولی هیچ نقطه‌ای بدون ارزیابی امدادی وجود ندارد.

نمایش‌وحدت ارتش‌و‌سپاه در امدادرسانی

ارتش و سپاه به‌مثابه‌ ید واحده در صحنه خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند و فضاسازی‌های غیرواقعی تأثیری در این روند ندارد / رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه نهادهای ارتش و سپاه برای نظم‌بخشی در توزیع اقلام با هلال احمر همکاری می‌کنند از عدم کمبود در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: وسعت مناطق حادثه‌دیده زیاد است ولی هیچ نقطه‌ای بدون ارزیابی امدادی وجود ندارد.

رهبرانقلاب در جمع مردم مناظق زلزله‌زده:

2640083.jfif

رهبر انقلاب در جمع مردم استان کرمانشان بیان داشتند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. دوست داشتم در وقت بهتری در جمع مردم شما حاضر می شدیم.

  سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع مردم زلزله زده استان کرمانشاه آغاز شد.ایشان برای بازدید از مناطق زلزله زده و دلجویی از زلزله زدگان و آسیب دیدگان صبح امروز به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند.

شهر "بوکمال" آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه به طور کامل آزاد شد

 نیروهای مقاومت شهر بوکمال آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه را کاملا پاکسازی و آزاد کردند، تروریستها به مزارع اطراف گریخته اند و درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد.

گفتنی است؛ شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

نیروهای ارتش سوریه که روز جمعه بر چند محله از شهر بوکمال سیطره یافته بودند، امروز این شهر را به طور کامل آزاد کردند تا به این ترتیب به سیطره چهار ساله داعش بر مناطق شهری در سوریه پایان دهند.

داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاکسازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.

درخواست تحقیق درباره سران سیا به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان

  به نقل از  هافینگتون پست، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی بر اساس نتیجه تحقیقات اولیه خود اعلام کرد مبنای منطقی برای این باور وجود دارد که نیرو‌های نظامی آمریکایی مستقر در افغانستان و نیز سیا در تاسیسات مخفی خود در این کشور، به ویژه از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴، مرتکب جنایات جنگی شکنجه و بدرفتاری با افراد شدند، و این جرائم در برخی موارد تا سال ۲۰۱۴ نیز ادامه یافته است.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی سوم نوامبر در اطلاعیه‌ای به «اتاق پیش از محاکمه» این دیوان اعلام کرد: «مبنای منطقی برای باور ارتکاب جرائم و جنایات جنگی علیه بشریت در درگیری مسلحانه در افغانستان وجود دارد.» 

فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی در اقدامی که سولومون ساکو، رئیس عفو بین المللی آن را «لحظه‌ای تعیین کننده در دیوان کیفری بین المللی» توصیف کرد، خواستار اجازه این دیوان برای شروع تحقیقی شد که بر سران سیا و سران نظامی آمریکا و نیز طالبان و مقامات افغان متمرکز خواهد بود. 

دانشمندان هشدار دادند: ۲۰۱۸، سال وقوع زمین‌لرزه‌های ویرانگر در جهان

دانشمندان معتقدند به علت کاهش سرعت گردش زمین به دور خود، در سال آینده میلادی باید منتظر وقوع زلزله‌های شدیدی در جهان باشیم.

 

ادامه مطلب

ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله‌زده‌گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند

  به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اولین ساعات وقوع زلزله غرب کشور در محل حادثه حضور داشتند و به امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان مشغول بودند. به همین مناسبت سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت‌وگویی انجام دادند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات ضربتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله‌زده‌گان غرب کشور اظهار کرد: ما از همان دقایق اول زلزله با امیر سرتیپ حیدری ارتباط تلفنی داشتیم و در به صورت دو طرفه درباره زلزله گفت‌وگو می‌کردیم. بنده به اقدامات برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی ارتش آگاه هستم.

وی افزود: مهم این است که در دقایق اولیه حادثه، فرمانده نیروی زمینی ارتش در صحنه حضوری مقتدرانه داشتند و همچنان به حرکت پرتلاششان برای امدادرسانی به زلزله‌زده‌گان ادامه می‌دهند.

باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

25 سال با جهانگیری همکار بوده‌ام/ باید مشکلات مردم را حل کنیم نه اینکه آن را سیاسی‌ کنیم

 ؛ سردار وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری که به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور به قصر شیرین و سرپل ذهاب سفر کرده است، درباره اظهاراتی که دیروز از وی در فضای مجازی پخش شد، توضیحاتی ارائه کرد.

حقانیان که هم اکنون در منطقه سر پل ذهاب به سر می‌برد، اظهار کرد: روز گذشته بنده به منظور بررسی وضعیت زلزله‌زدگان در قصر شیرین بودم و در جمع محدودی از جهادگران سخنانی گفتم که ظاهرا به معاون اول محترم رئیس جمهور برخورده، در حالی که بنده 25 سال با ایشان همکار بودم و قصد توهین و جسارت نداشتم.

وی با بیان اینکه آن سخنان در یک جمع خصوصی صورت گرفت و قرار بر انتشار آن نبود، اظهار داشت: البته اینها یک واقعیت است که ما نباید مسائل این‌چنینی را سیاسی کنیم.

حقانیان افزود: بخشی از این منطقه از جمله محل مسکن مهر بر روی گسل بوده که بسیاری از خانه‌های بتنی که توسط خود مردم هم ساخته شده کاملا فرو ریخته، اما سازه مسکن مهر سالم است.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

استعفای سعد الحریری هرچند غیرمنتظره و مشکوک است، اما سؤال‌برانگیزتر و عجیب‌تر از آن اینکه انگیزه و عامل این اقدام به ایران و سفر اخیر ولایتی به لبنان نسبت داده شود. نخست وزیر لبنان استعفای خود را نه در خاک کشور خود بلکه از عربستان و در برابر دوربین شبکه العربیه اعلام کرده و در متن استعفایش به‌صورت مستقیم و صریح جمهوری اسلامی ایران را دلیل نابسامانی اوضاع لبنان و چالش‌های منطقه برشمرده و مدعی شده است سیاست‌های تنش‌زای تهران در منطقه در نهایت گریبانگیر ایران خواهد شد.

کاریکاتور/مهره‌ای از جنس حریر!!!

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/

تمام بیمارستان‌های ارتش در حالت آماده باش هستند/ تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده استامیرسرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی    درباره اقدامات مرکز خود در ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، اظهار کرد: سامانه بهداشت و درمان ارتش از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، ستاد بحران خود را تشکیل داد و پس از آن اولین بیمارستان صحرایی را نه فقط ارتش بلکه تمام  تیم‌های امدادی رادر محورقصر شیرین  به خسروی ایجاد کرد و به مداوای مصدومان این حادثه پرداخت.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند، گفت: تاکنون 6 تیم به منطقه اعزام شده و 6 تیم آماده اعزام است.