برخی از مسئولان می‌خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران داشتبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر "محسن رضایی" فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور تبیین جایگاه سپاه در تعیین مولفه های قدرت و اقتدار کشور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، امنیت پایدار و خودکفا را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی است به هیچ وجه متکی به قدرت‌های بین المللی نیست و همین امر سبب شده که امروز بزرگترین قدرت منطقه خاورمیانه، آسیای جنوب غربی باشیم ضمن اینکه این قدرت هم در داخل و هم در بیرون از مرزهای کشور احساس می شود.

برخی از مسئولان  می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند
 
سردار رضایی با اشاره به اینکه، برخی از مسئولان می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند گفت: این عده پاسخی در رابطه با مسائل اقتصادی ندارند و در نهایت به نظامیان گیر می دهند.
 
وی با اشاره به فرار به جلو مسوولان در عدم‌ پاسخ دادن به انتظارت مردم در حوزه اقتصادی اظهار داشت: چرا بعد از برجام تحول اساسی در کشور ایجاد نشده و برخی به مسائل نظامی گریز می زنند.

آیا عربستان در حال تشکیل یک اتحاد منطقه‌ای جدید علیه ایران است؟

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات چند ماه اخیر در خاورمیانه بیانگر یک صف‌بندی تاکتیکی جدید میان بازیگران سیاسی منطقه است. عربستان سعودی که از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه عملاً و علناً با حمایت مالی و تسلیحاتی از جبهه مخالف بشار اسد – رئیس جمهور مشروع این کشور – خود را در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اکنون مصمم‌تر از گذشته به دنبال یافتن همپیمانان جدیدی برای مقابله با محور مقاومت است.

ms بیماری دنیای مدرن و صنعتی / 80 هزار ایرانی مبتلا به MS هستند

امروزه با گسترش روش های درمانی و داروها، بیماران MS زندگی و عمری همانند افراد عادی دارند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  MS معروف به بیماری زیبارویان، این روزها به قدری زیاد شده که شنیدنش برای همه عادتی ترسناک است. عموم مردم با شنیدن این نام افرادی نابینا، ناتوان و دارای فلج جسمی  را به خاطر می آورند در حالیکه بسیاری از بیماران مبتلا به Ms در بین ما زندگی می کنند بی آنکه حتی ما آنان را بشناسیم. 
 
می دانیم که حفظ روحیه و انرژی مثبت در هر بیماری معجزه می کند و باید گفت که MS نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه روحیه مثبت شاید یکی از ارکان اصلی فرآیند درمان در این بیماران باشد.  
ادامه مطلب ...

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از تیپ 388 ایرانشهر بازدید کرد.

http://www.aja.ir/portal/Picture/

فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در تیپ 388 پیاده مکانیزه ایرانشهر از آمادگی رزمی آن یکان بازدید و در جمع کارکنان وظیفه و پایور این تیپ به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: از دشمن پرهیز کنید به ویژه دشمنی که با تو از در صلح و دوستی وارد می شود به دلیل اینکه دیروز دشمن شما بوده است و امروز در صدد این است که از قبل به شما نزدیک تر شود و شما را تحت تاثیر اخلاقیات و خصوصیت های رفتاری خود قرار دهد تا بتواند در اولین فرصت نقشه های شوم خود را عملی کرده و به شما ضربه وارد کند. پس باید مراقب عقاید و اعتقادات خویش و کشور عزیزمان باشیم تا  نقشه هایی که از پیش برای این کشور طراحی شده است را خنثی کنیم.

تروریست‎هایی که در ایران بازداشت شدند اطلاعاتی ارزشمند ارائه دادند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ علاء الدین بروجردی در مصاحبه با پایگاه خبری العهد لبنان گفت تروریست‌هایی که در ایران بازداشت شدند، اطلاعات ارزشمندی را ارائه کرده‌اند.  

 
وی افزود :« آل سعود از همه امکانات منطقه و جهان در همه زمینه‌ها بر ضد جمهوری اسلامی استفاده می کند و در این چارچوب از گروه‌های تروریستی برای هدف قرار دادن ملت ایران حمایت می‌کنند.»  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره اعلام بازداشت گروه‌های تروریستی مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در ایران گفت: «گروه‌های تروریستی که اخیرا بازداشت شده‌اند اطلاعات ارزشمندی درباره نقش عربستان سعودی و حمایت آن از این گروه‌ها به مسئولان امنیتی کشور ارائه کرده‌اند.»   

از هر 10 عملیات علیه تروریست‌ها تنها تعداد اندکی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم

یر اطلاعات با حضور در ما باید هوشیار باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم/ از هر 10 مورد حرکات تروریستی ما فقط 1 مورد را به اطلاع مردم می رسانیمبرنامه تیتر امشب شبکه خبر به تشریح مهمترین اقدامات وزارتخانه متبوع خود در طول فعالیت دولت یازدهم پرداخت.

وی افزود: از هر 10 عملیات علیه تروریست‌ها تنها تعداد اندکی را اطلاع‌رسانی می‌کنیم چرا که آسایش مردم برای ما از همه چیز مهمتر است و نمی خواهیم با این اخبار ذهن مردم را درگیر کنیم. ما بارها به تروریست ها در برنامه های مختلف پیام داده ایم که فکر انجام اقدامات خرابکارانه علیه ایران را از سر بیرون کنند چرا که ایران مانند کشورهای دیگری در آنجا جنایت می کنند نیست. خوشبختانه ما امروز جامعه اطلاعاتی 80 میلیونی داریم و مردم در هر کجا که لازم باشد به ما در وزارتخانه‌ با راه های ارتباطی اطلاعات می دهند که تاکنون این اطلاعات بسیار موثر بوده و ما توانستیم بسیاری از این اقدامات تروریستی را خنثی کنیم.

بهای اعتراض ها، محرومیت وزنه برداری ایران!

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از رویترز؛ در پایان جلسه ماه سپتامبر اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به امور این رشته و مسائل چند وقت گذشته آن رسیدگی خواهند کرد.
 
یک سخنگوی این فدراسیون در ارتباط با موضوع بحث‌انگیز تصمیم علیه بهداد سلیمی در المپیک ریو، بحث خواهد شد.
 
این مقام ناشناس اظهارداشت: واکنش هواداران ایرانی به ما تعجب‌برانگیز و ناراحت‌کننده بوده است. 
از زمانی که تصمیم داوران در مورد سلیمی گرفته شد، مورد آماج حملات قرارگرفتیم که مساله ناراحت کننده بوده است.
 
گزارشگر رویترز عنوان کرده، هیات رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد آثار این اتفاق و احتمالا محرومیت وزنه‌برداری ایران بحث خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندین اکسپرس؛ افرادی که مسابقات المپیک را از نزدیک تماشا کرده باشند، متوجه شده اند که بسیاری از ورزشکاران پس از پیروزی در رشته ورزشی خود و کسب مقام، مدال هایشان را به دندان می‌گیرند. این اقدام به دلیل تاریخی جالب و قدیمی در خصوص خاصیت طلا انجام می شود.
 
یک واقعیت مشخص در خصوص مدال های طلای المپیک، طلا نبودن کامل آن‌ها است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سی ان ان، مدال های طلای المپیک در واقع از 494 گرم نقره و 6 گرم طلا ساخته شده اند. آخرین باری که مدال طلای کامل در مسابقات المپیک به ورزشکاران اهدا شد، مربوط به المپیک 1912 سوئد می شود. 
عمل گاز گرفتن مدال ها، از روشی برای بررسی واقعی بودن طلا ریشه گرفته است. فلز طلا به گونه ای است که در صورت خلوص کامل، در صورت گاز گرفته شدن اثر دندان بر روی آن می‌ماند. این روش در گذشته برای بررسی خلوص طلا مورد استفاده قرار می گرفته است. 
اکنون با گذشت سال ها از زمان استفاده از این روش برای تشخیص خلوص طلا و در حالی که ورزشکاران اهمیت چندانی به جنس مدال هایشان نمی‌دهند، آن ها همچنان برای ثبت خاطرات خود در مقابل دوربین ها مدال هایشان را زیر دندان می گذارن