توقیف یک فروند لنج عربستانی در آب‌های ایران/

لنج

یک منبع آگاه بعد از ظهر جمعه اظهار کرد: یک شناور متعلق به عربستان سعودی که امروز به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده بود، توسط پاسداران منطقه دوم نیروی دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

وی افزود: این شناور صیادی از بندر دارین عربستان به آب‌های جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرد که با هوشیاری پاسداران منطقه دوم نیروی دوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر توقیف شد.

این منبع آگاه تصریح کرد: چهار خدمه این شناور صیادی در این رابطه دستگیر شده‌اند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

افشاگری سفیر قطر درباره حادثه یازده سپتامبر

روابط قطر و عربستان نسبت به سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

 افشاگری قطر در برابر  تشدید  فشارهای سیاسی و اقتصادی چهار کشور عربی از جمله عربستان سبب شد تا بار دیگر پرونده حملات تروریستی   یازده سپتامبر باز شود.

سفیر قطر در واشنگتن جزییات بیشتری را از نقش عربستان درمورد حملات تروریستی یازده سپتامبر بازگو کرد.

فوتبال جام جهانی زیر 17 سال؛ایران حریفان خود را شناخت

  ،مراسم قرعه کشی رقابت های فوتبال جام جهانی پسران زیر 17 سال امروز (جمعه) در بمبئی هند از ساعت 19 به وقت محلی، برگزار شد و تیم ملی نوجوانان کشورمان که در سید دوم مسابقات قرار گرفته بود با تیم های آلمان، کاستاریکا و  گینه هم گروه شد.

نتایج کامل قرعه کشی به شرح زیر است:

  گروه A: هند- آمریکا- کلمبیا- غنا
گروهB: مالی- نیوزیلند -ترکیه- پاراگوئه
گروه C:آلمان -ایران - کاستاریکا-‘گینه
گروهD: برزیل- اسپانیا -کره شمالی – نیجر
گروهE: فرانسه – ژاپن – هندوراس- کالدونیای جدید
گروه F: مکزیک -انگلیس – عراق- شیلی

جام جهانی نوجوانان از روز 6 اکتبر(14 مهر) آغاز می شود و در تاریخ 28 اکتبر  (6 آبان) به پایان می رسد.
تیم ملی نوجوانان کشورمان در سال های 2001، 2009 و 2013، در این رقابت ها حاضر بوده و موفق شده دو بار از مرحله گروهی صعود کند.
انتهای پیام/

آب معدنى هاى جلوى مغازه ها را نخرید

آب معدنى هاى جلوى مغازه ها را نخرید/ ضرورت توجه جدی به برچسب مواد غذایى و نوشیدنى ها

نسترن محمدى رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو  گفت  ؛  با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما مصرف برخى نوشیدنى ها و مواد غذایى افزایش پیدا مى کند، گفت: در فصل تابستان به دلیل افزایش دما خرید و مصرف آب معدنى ها افزایش پیدا مى کند.

وى با بیان اینکه به منظور حفظ سلامتى باید برخى نکات را مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: به مردم توصیه مى کنیم هنگام خرید موادغذایى و نوشیدنى ها به برخى نکات درج شده بر روى محصول توجه کنند .

محمدى افزود: محصولاتى که بر روى آن ها درج شده که باید در جاى خشک و خنک نگهدارى شوند نباید در معرض نور آفتاب و حرارت به خصوص در فصل گرما قرار گیرند زیرا در این صورت سلامت این موادغذایى و نوشیدنى به خطر مى افتد.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو با اشاره به سلامت آب معدنى هایى که در برابر آفتاب قرار مى گیرند، بیان کرد: سلامت آب معدنى هایى که در جلو فروشگاه ها در برابر آفتاب قرار دارند مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.

آمریکا و اردن مانع از حضور ما در نشست آستانه هستند

مخالفان سوری: آمریکا و اردن مانع از حضور ما در نشست آستانه هستند

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، احمد البری، رئیس هیأت مخالفان سوری در دور پنجم مذاکرات آستانه، گفت آمریکا و اردن نمایندگان مخالفان مسلح در جنوب سوریه را از حضور در نشست آستانه منع کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، احمد البری که رئیس ستاد نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه است، چهارشنبه گفت باید همه بدانند آمریکا و اردن نمایندگان جبهۀ جنوبی را از حضور در نشست آستانه منع کرده اند.

البری با بیان اینکه مخالفان سوری چنین اقدامی را تلاش برای تقسیم سوریه می‌دانند، تأکید کرد کشورهایی مانند آمریکا نباید در راه مذاکرات سنگ اندازی کنند.

رئیس مخالفان سوری در نشست آستانه، همچنین، از نحوۀ تعامل آمریکا با مخالفان سوری در جنوب کشور انتقاد کرد و گفت: آمریکا دائم در حال مراقبت از مرزهای اسرائیل و اردن است تا مبادا در نزدیکی آن نبردی رخ دهد. واشنگتن همچنین اعلام کرده است که در فاصلۀ بیش از 30 کیلومتری مرزها، کمکی به نیروهای مخالف نخواهد کرد.

عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس

عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک موسسه پژوهشی انگلیسی اعلام کرد عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی مذهبی در انگلیس است.

هرچند ریاض این اتهام را رد می کند، با این حال در گزارش پژوهشی و مستقلی که موسسه هنری جکسون انگلیس ارائه کرده است و رسانه های انگلیسی به آن پرداخته اند آمده است برخی شخصیت ها و موسسه‌های عربستانی نقش عمده‌ای در صدور تفکر وهابیت دارند.

این گزارش می افزاید در برخی موارد برخی از این سازمان های مذهبی به طور مستقیم از ریاض مدیریت می شوند.

این گزارش خواهان انجام تحقیقی کلی در خصوص نقش عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در این فعالیت های شده است.

حزب‌الله پیشرفته‌ترین دشمن ماست

افسر صهیونیست: حزب‌الله پیشرفته‌ترین دشمن ماست

به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، یوسی میلمن، افسر و تحلیلگر امور امنیتی و نظامی در مقاله ای در روزنامه معاریو، از تلاش نیروی دریایی ارتش اشغالگر صهیونیستی برای گسترش توانمندی های خود به گونه ای که با افزایش توانمندی های حزب الله متناسب باشد، سخن گفت.

این افسر و تحلیلگر صهیونیست نوشت: «اسرائیل نه تنها در زمینه میدان های گازی، بلکه در دیگر حوزه های دریایی نیز در معرض تهدیدهای فزاینده قرار گرفته است.حماس از توانمندی دریایی بهره مند است و برای بهبود آن تلاش می کند. این سازمان در عملیات «صخره سخت» با اعزام چهار غواص، برای نفوذ به اسرائیل تلاش کرد. بنا به گفته یک افسر نیروی دریایی، آنها قدرت خوبی از خود نشان دادند. به گفته وی، حتی پیش از عملیات صخره سخت به این مسئله پی برده بودیم که آنها چنین توانمندی دارند. از این رو برای ایجاد سامانه ای به منظور کشف و شناسایی غواصان، اقدامات خود را آغاز کردیم.»

میلمن افزود: «اطلاعات نیروی دریایی حاکی از آن است که نیروی دریایی وابسته به حماس، ده ها نیرو در اختیار دارد که مهارت های آنها افزایش یافته است.

قدرت بی‌رقیب ایران در تولید موشک‌های کروز + تصاویر

در این گزارش می‌توانید با بهترین موشک‌های کروز جهان آشنا شوید.

//////////////////////////// 



ادامه مطلب

احتمال درگیری یگانهای مدافع خلق کُرد با ترکیه در شمال غرب سوریه

  خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از فرمانده یگانهای مدافع خلق کُرد سوریه اعلام کرد استقرار نظامی ترکیه نزدیک مناطقی که کُردها کنترل آن را در شمال غرب سوریه در دست دارند، ممکن است کار را تا چند روز آینده به جنگ و درگیری بکشاند.

سیپان حمو، فرمانده یگانهای مدافع خلق کُرد سوریه (ی. پ. گ) در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز در خصوص آنکه در حالی که دو طرف در روزهای اخیر حملات توپخانه ای علیه یکدیگر داشته اند، آیا انتظار درگیری با ترکیه در شمال سوریه می رود، پاسخ داد: ترکیه در حال آماده سازی خود برای حمله ای نظامی در منطقه حلب و عفرین است.

وی همچنین گفت: این آمادگی های نظامی ( از جانب ترکیه) به سطح جنگی رسیده و ممکن است تا چند روز آینده به درگیری منجر شود. طبیعتا ما در برابر این تجاوز احتمالی دست بسته نخواهیم نشست.

عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس

عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی در انگلیس

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره عربی، یک موسسه پژوهشی انگلیسی اعلام کرد عربستان سردمدار ترویج افراط گرایی مذهبی در انگلیس است.

هرچند ریاض این اتهام را رد می کند، با این حال در گزارش پژوهشی و مستقلی که موسسه هنری جکسون انگلیس ارائه کرده است و رسانه های انگلیسی به آن پرداخته اند آمده است برخی شخصیت ها و موسسه‌های عربستانی نقش عمده‌ای در صدور تفکر وهابیت دارند.

این گزارش می افزاید در برخی موارد برخی از این سازمان های مذهبی به طور مستقیم از ریاض مدیریت می شوند.

این گزارش خواهان انجام تحقیقی کلی در خصوص نقش عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس در این فعالیت های شده است.