آمریکا به دنبال نابودی زیرساخت‌های برق ایران است

 ؛سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت:استان خوزستان دارای ویژگی‌های بسیار خاص و نیز در برخی از حوزه‌ها رتبه‌های نخست کشور را دارد. 
وی به قطعی برق و آب و نیز تعطیلی‌ها در پی خوزستان در بهمن ماه سال گذشته اشاره‌ و عنوان کرد: اگر نتوانیم پیوست و وابستگی بین زیرساخت‌ها را کنترل کنیم موضوع به مراحلی با تبعات، سیاسی، اجتماعی و امنیتی وارد می‌شود که خوشایند و زیبنده مردم خدوم و زحمت‌کش نیست.
وی با بیان اینکه زمانی نیز به عنوان رزمایش قطعی برق در نظر گرفته شود، گفت: این حادثه در حوزه برق ممکن است با منشأ سایبری نیز تکرار شود. آمریکا طرحی به نام نیتروزئوس طراحی کرده که زیرساخت‌های برق ایران به عنوان هدف سایبری طرح تعریف شده است لذا باید آمادگی‌های لازم توسعه یابند.

از جنگیدن برای عربستان و ترکیه خسته شده‌ایم!

مقام آمریکایی: از جنگیدن برای عربستان و ترکیه خسته شده‌ایم!  به نقل از العالم، ریچارد بلک، عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا، گفت که مردم کشورش از جنگ‌های نیابتی برای عربستان و ترکیه خسته شده‌اند. 

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ضروری است که ترامپ هرچه سریعتر بفهمد، آمریکایی‌ها از جنگ و درگیری به خاطر عربستان و ترکیه خسته شده‌اند. 
این عضو مجلس سنای ایالت ویرجینیای آمریکا افزود: آمریکا وارد جنگ سوریه شد؛ زیرا عربستان و قطر خواستار آن هستند که خطوط لوله گاز و نفت از طریق سوریه به ترکیه کشیده شود.
 
اظهارات بلک در پی حمله تجاوزکارانه اخیر این کشور به پایگاهی در سوریه مطرح می‌شود.

فدائی امنیت مردم

شهید صیاد شیرازی در دفاع از وطن لحظه ای آرام و قرار نداشت.

 مجاهدت بی وقفه شهید صیاد شیرازی برای دفاع از آب و خاک و ناموس این مرز و بوم هیچگاه فراموش نخواهد شد.


نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی سوم پس از هشدار ایران و روسیه به آمریکا

اکسپرس: نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی سوم پس از هشدار ایران و روسیه به آمریکا

 روزنامه انگلیسی اکسپرس با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، ایران و روسیه تهدید کردند تهاجم نظامی آتی واشنگتن علیه دمشق را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
 
در ادامه گزارش آمده است: این دو کشور و متحدان‌شان با صدور بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند حمله موشکی آمریکا به (پایگاه الشعیرات) سوریه عبور از خط قرمز بود و افزودند: ما تهاجم [علیه سوریه] را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. 

برنامه دشمن، القاء احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسئولان است

برنامه دشمن القاء احساس «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در مسئولان است

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار نوروزی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، با اشاره به برنامه دشمن برای تضعیف روحیه مردم، مسئولان و نیروهای مسلح و القای روحیه «نمی‌شود و نمی‌توانیم»، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باید با توکل بر خدا و اعتماد به‌نفس، روز به روز توانایی‌ها و ظرفیتهای خود را افزایش دهند و با ابتکار و همت بلند، کمبودها و خلأها را جبران کنند.

محرومیت چهار ساله برای 2 ورزشکار ایرانی

دو ورزشکار محروم شدند  به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی گفت: پس از طی شدن پروسه قانونی  رسیدگی به پرونده دو ورزشکار رشته های وزنه برداری و دوچرخه سواری در نهایت ستادملی مبارزه با دوپینگ(نادو) حکم قطعی این دو ورزشکار را به این شرح صادر کرد:  
1- علی جوکار از وزنه برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه فروزماید به مدت چهار سال(از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.  

2-مصطفی لقمانیان از دوچرخه سواری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه نور آندروسترون به مدت چهار سال (از 6 دی ماه 95 تا 5 دی ماه 99) محروم شد.

اذعان عربستان به استفاده از تسلیحات ممنوعه در یمن

اذعان عربستان به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در یمن

  به نقل از بی بی سی عربی، احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف سعودی در مصاحبه با شبکه تلوزیونی بی بی سی اعلام کرد: بمب خوشه ای سلاح شیمیایی  و ممنوع نیست، سلاحی نظامی است که ما در نبرد یمن از آن استفاده می کنیم.

وی در خصوص واردات سلاح از انگلیس گفت: انگلیس در مقابل ارسال سلاح به عربستان برای تقویت نیروی دفاعی و نظامی آن، پول دریافت می کند و این کار را رایگان انجام نمی دهد. اگر انگلیس به دنبال متوقف کردن فروش سلاح به عربستان است، از کشور دیگری سلاح خریداری می کنیم.

حقیقت جالب در فوتبال که احتمالا نمی دانستید

در تاریخ فوتبال اتفاقات و حقایق جالب و عجیبی رخ داده است که 11 مورد آن را به طور تصادفی انتخاب کردیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،در تاریخ فوتبال اتفاقات و حقایق جالب و عجیبی رخ داده است که 11 مورد آن را به طور تصادفی انتخاب کردیم.

1- آخرین بازی که تیم ملی هلند بدون بازیکنی که در نام خانوادگی اش van داشته باشد بازی را آغاز کرد مربوط می شود به سال 2000 که در مسابقات جام ملتهای اروپا فرانسه را سه بر دو شکست دادند. البته هلند در این مسابقه بازی را بدون یک van به پایان نبرد زیرا پیتر ون وسن در اواخر آن دیدار به میدان رفت.  آخرین باری که هلند بدون van یک مسابقه کامل را بازی کرد به سال 1996 که در دیداری دوستانه دو بر صفر چین را شکست دادند.
 
 
2-پله مهاجم افسانه ای تیم ملی برزیل با 17 سال و 249 روز سن ، جوانترین بازیکنی است که فاتح جام جهانی شده است. این رکورد از سال 1958 هنوز دست نخورده باقی مانده است.  دینو زوف ، دروازه بان اسطوره ای ایتالیا نیز در سال 1982 با 40 سال و 133 روز سن ، قهرمان جام جهانی شد که مسن ترین بازیکنی است که این افتخار نصیبش شده است.
 
فوتبال  
  


ادامه مطلب

نقشه جالب متروی شهرهای مختلف جهان+ تصاویر

نقشه های جالبی از مترو که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که نقشه مترو هر یک از شهرهای مختلف جهان چه شکلی هستند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا تا به حال فکر کرده اید که هر یک از کشورها دارای چه نماد یا مشخصه ویژه ای هستند. یک طراح گرافیک به نام پیتر دوواک در مجموعه "مینی مترو" ثابت کرده که هیچ دو سیستم مترویی شبیه به هم نیستند. وی با استفاده از طرح های رنگارنگ و مینیمالیستی نقشه هایی ایجاد می کند که جریان ها، مسیرها و خطوط حمل و نقل عمومی را در شهرهای سراسر جهان به نمایش می گذارد. هر نقشه حمل و نقل رنگارنگ، نگاهی گرافیکی و ساده به مشهورترین و پراستفاده ترین شبکه های متروی جهان ارائه می دهد. درحالی که بسیاری از آن ها در نگاه اول ممکن است شبیه هم به نظر برسند، بررسی دقیق تر نشان می دهد هریک از آن ها پیچیدگی ها، گردش ها و خمیدگی های خاص خود را دارند. برخی مثل بارسلونا، سئول، پاریس و توکیو با خطوط در هم پیچ و تاب خورده و شلوغ هستند و مثل طرح های بافته شده هستند. و برخی دیگر به طرز شگفت آوری ساده با تنها یک یا دو خط در کل سیستم هستند. 

او اشاره می کند که ایجاد هر نمودار ساده و کوچکی که می بینید کار آسانی نیست و در این کار از دستورالعمل های گرافیکی روشن و پیچیده ای باید پیروی کند، مثل اینکه خطوط باید 3 پیکسل باشند، فاصله بین خطوط موازی باید حداقل 3 پیکسل باشد، زوایای گوشه خطوط باید 45 درجه باشد و هر نقشه دوباره طراحی شده باید در یک دایره 120 پیکسلی جای بگیرد. شهرهای زیادی بودند که به سختی با این شرایط سازگار می شدند. شما می توانید تعدادی از نمونه کارهای سخت دوواک را در این مطلب مشاهده کنید.


مسکو
نقشه جالب متروی شهرهای مختلف جهان+عکس

 


ادامه مطلب

لفاظی معاون ترامپ در کنفرانس آیپک: دولت جدید آمریکا اقدامات ایران را تحمل نخواهد کرد

مایک پنس در کنفرانس سالانه آیپک از حمایت دولت جدید آمریکا از اسرائیل و تعهد آن به مقابله با ایران سخن گفت.

لفاظی معاون ترامپ در کنفرانس آیپک: دولت جدید آمریکا اقدامات ایران را تحمل نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، "مایک پنس" معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک بار دیگر در ادامه فضاسازی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم کرد.

وی که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی به نیابت از ترامپ به این کنفرانس دعوت شده بود، در بخشی از سخنرانی‌اش مدعی شد دولت جدید آمریکا تلاشهای ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و به خطر انداختن امنیت اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

پنس در ادامه با بیان اینکه دولت ترامپ رسما پس از آزمایش موشکی اخیر ایران به این کشور اخطار داده است، گفت تعهد آمریکا به اسرائیل غیرقابل‌مذاکره است و به همین دلیل، واشنگتن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

انتهای پیام /