درخواست عفو بین الملل برای تعلیق فروش تسلیحات به ائتلاف سعودی

سازمان عفو بین‌الملل از آمریکا خواست فروش تسلیحات را به اعضای ائتلاف متجاوز سعودی را متوقف کند.   
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل روز چهارشنبه با اشاره به ارتکاب جنایات جنگی در یمن ، از آمریکا خواست تجهیز کردن ائتلاف سعودی به سلاح را متوقف کند.
این دید‌بان مستقر در لندن خواستار تحقیقات مستقل و مؤثر درباره نقض حقوق بشر از سوی این ائتلاف شد که عربستان و امارات به عنوان متحدان آمریکا، اعضای اصلی آن هستند. "دوناتلا روورا،" رئیس کمیته حقیقت‌یاب این گروه در یمن گفت: گزارش اخیر این دید‌بان «شواهد بیشتری را دال بر حملات غیرقانونی از سوی ائتلاف سعودی آشکار می‌کند که برخی از آنها جنایت جنگی به حساب می آید."
وی گفت: "این گزارش نشان می‌دهد توقف فروش تسلیحاتی که در این جنایات استفاده شده تا چه حد مهم است." این گزارش با عنوان «بمب‌ها روز و شب از آسمان فرو می‌ریزند: غیرنظامیان در شمال یمن زیر آتش هستند» به بیان وضع غیرنظامیان در مناطق تحت کنترل انصارالله می‌پردازد.
در این گزارش، 13 حمله هوایی مرگ‌بار در صعده بررسی شده است که «بمب‌های خوشه‌ای ممنوع» در آن استفاده شده و 100 غیرنظامی، از جمله 59 کودک در آن کشته شدند.
عفو بین‌الملل گفت آمریکا و سایر کشورهایی که تسلیحات به دولتهای عضو ائتلاف سعودی صادر می‌کنند، مسئولیت دارند مطمئن شوند این تسلیحات در نقض قانون بشردوستانه بین‌الملل به کار نمی‌رود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.