دهن‌کجی رئیس حزب کارگر انگلیس به ملکه این کشور در یک مراسم رسمی

خودداری رهبر جدید حزب کارگر انگلیس از ذکر جمله دعایی برای ملکه در حین خواندن سرود ملی این کشور، خشم محافظه‌کاران را برانگیخته است؛ آنها این اقدام را دهن‌کجی به ملکه خواندند.  
جرمی کوربین که به خاطر ظاهر ساده و خط و مشی‌های متفاوتش، یک مهمان ناخوانده برای اشرافیت سیاسی فاسد و پر زرق و برق انگلیس محسوب می‌شود، بار دیگر نظام سنتی و محافظه‌کار این کشور را با اقدام خود به تمسخر گرفت و طبقه متمول و حاکم را خشمگین کرد.
دیروز نشریات محافظه‌کار انگلیس که «تلگراف» یکی از آنهاست و بیش از همه آتش بیار معرکه شد، نوشتند که کوربین از زمزمه کردن و خواندن این جمله در سرود ملی که «خداوند ملکه را حفظ کند» خودداری کرد.
این سرود به صورت گروهی و در داخل کلیسای جامع «سنت پل» قرائت می‌شد و نخست‌وزیر، وزیر دفاع و ده‌ها مقام ارشد نظامی نیز در آن شرکت داشتند.
کوربین با این اقدام خود، نظام اجتماعی انگلیس را نشانه رفت و خواست به اقشار پایین و زحمتکش انگلیس بگوید که استثمار و فقر آنها محصول همین ساختار اجتماعی ناعادلانه است و ملکه نیز نماد و حافظ این ساختار است.
محافل سیاسی و رسانه‌ای محافظه‌کار که تریبون ثروتمندان، سرمایه‌داران، لردها، درباریان و ملکه هستند، کوربین ساده زیست را تا جا داشت نواختند و جنجال‌های زیادی به راه انداختند.
تلگراف برای آنکه رهبر جدید حزب کارگر را بشکند تا شاید از محبوبیتش در میان طبقات پایین و جوانان کاسته شود، مدعی شد که در مراسم مذکور، کوربین کت و شلواری نامناسب بر تن داشته و دکمه بالایی پیراهنش را نیز به خوبی نبسته بود!
نظرات 1 + ارسال نظر
دی ایران جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 15:13 http://diiran.ir

با سلام و خسته نباشید

وبلاگ بسیار مفیدی داری و از شما درخواستی دارم اگر امکانش هست سایت ما رو به ادرس {{ diiran.ir }} به عنوان {{ سرگرمی و علمی }} لینک کنید. و اگر به ما سر بزنید خوشحال میشم سایت ما روزانه به روز میشود.
با تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.