پنج روش اتصال تبلت و لپ تاپ به اینترنت

 

1)      از طریق WiFi: این روش تنها در محیط هایی که تحت پوشش یک شبکه LAN داخلی بیسیم (WLAN) یا یک مودم ADSL بی سیم هستند کارایی دارد که پوشش آنها در حدود حداکثر تا هفتاد متر جواب می دهد. در اغلب هتل ها، دانشگاه ها، فرودگاهها، برخی فروشگاهها و نیز برخی شرکت ها چنین امکانی وجود دارد.   همچنین اگر در  منزل از طریق ADSL به اینترنت اتصال دارید، کافیست که یک مودم ADSL که علاوه بر USB و سوکت  rj45 (کابل شبکه یا کابل اترنت)، امکان اتصال بی سیم را فراهم می آورد در منزل بگذارید. فراموش نشود که رمز آن را حتما فعال کنید تا همسایگانتان از پهنای باند شما استفاده رایگان نکنند. WiFi اسم تجاری است که شامل استانداردهای مخابراتی مانند IEEE 802.11a,b,g می شود که IEEE 802 a در باند حدود 5 گیگاهرتز و نرخ حداکثر 54 مگابیت بر ثانیه بصورت OFDM می باشد، IEEE 802.11 b و IEEE 802.11 g نیز در باند آزاد 2.4 گیگاهرتز ISM است و 802.11b تکنولوژی طیف گسترده (DSSS) و 802.11g شامل هر دو تکنولوژی طیف گسترده و OFDM می شود ولی نرخ کمتری از 802.11a دارند. استانداردهای دیگری نیز مانند IEEE 802.11 n نیز در حال گسترش می باشد که به سیستم های چندآنتنی MIMO مربوط می شود.

 

 

 

2)     اتصال از طریق مودم WiMAX: این خدمات اکنون در ایران توسط شرکت هایی مانند مبین نت و ایرانسل و سایر شرکت هایی که خدمات اینترنتی ارایه می دهند عرضه می شود. برای این کار کافیست که یک اشتراک WiMAX خریداری نمایید که مثلا سالانه حدود دویست سیصد هزار تومان هزینه دارد (البته می توانید مثلا سه ماهه هم بخرید که هزینه ی آن را هر سه ماه بپردازید یا حتی یکماهه). پوشش این خدمات در حال حاضر در اکثر مراکز استانها می باشد. مودم های گوناگونی برای WiMAX وجود دارد که از مودم جیبی گرفته تا مودم Outdoor که در پشت بام نصب می شود. مودم ها می توانند خودشان از طریق کابل USB تغذیه و اتصال یابند و یا معمولا از طریق یک آداپتور به برق شهر متصل شده و با استفاده از WiFi به تبلت متصل شوند. یعنی مودم WiMAX خودش داده را از طریق WiMAX گرفته ولی با WiFi (یا USB یا پورت شبکه)به تبلت یا لپ تاپ شما متصل می گردند. مزیت WiMAX نسبت به ADSL این است که شما می توانید علاوه بر منزل، در محل کار، مهمانی، پارک، داخل اتومبیل یا هر جای دیگر نیز از آن استفاده کنید. البته توجه شود که از دید تبلت یا لپ تاپ شما این روش در اصل روش مستقلی به حساب نمی آید و زیرمجموعه روش اول است؛ زیرا در واقع اتصال تبلت با مودم WiMAX همچنان با WiFi (یا USB) برقرار می شود.

3)     از طریق سیم کارت و مودم USB: اگر تبلت شما سیم کارت خور است (مثلا 2G, 3G یا 4G)، می توانید از GPRS یا EDGE یعنی اینترنتی که توسط شرکت های همراه اول و ایرانسل و یا LTE که توسط رایتل ارایه می شود نیز استفاده نمایید. مزیت این روش این است که علاوه بر مراکز استان ها، حتی در شهرهای دورافتاده، روستاها و مراکزی که WiMAX پوشش نمی دهد ولی تلفن همراه پوشش می دهد، دسترسی به اینترنت داشته باشید. البته سرعت GPRS و EDGE از WiMAX کمتر است ولی سرعت LTE بیشتر است (البته محدودیت سرعت به قوانین و اپراتورها برمی گردد). هزینه ی آن نیز از طریق قبض تلفن همراه یا خرید شارژ اعتباری قابل پرداخت است. البته اگر لپ تاپ شما سیم کارت نمی خورد اصلا نگران نباشید و باز می توانید از طریق یک واسط کوچک (مودم USB) که حدود هفتاد هزار تومان قیمت دارد و اندازه یک فلش مموری است و به USB‌ متصل می شود به اینترنت متصل شوید.

4)     از طریق ADSL: اگر در منزل ADSL دارید کافیست که درگاه اتصال سوکت  rj45 (کابل شبکه کابل اترنت) یا کابل USB‌ مودم ADSL خود را به لپ تاپ و یا برخی تبلت ها متصل نمایید یا اگر مودم ADSL شما بی سیم است از روش اول یعنی WiFi استفاده نمایید. برای اتصال USB باید تنظیمات آن را طبق کاتالوگ مودم تنظیم کرد و با مشاوره با کارشناس خدمات دهنده پورت آن را ست کنید. در تعدادی از مودم ها می توان با نوشتن آدرس 192.168.1.1 در مرورگر وارد تنظیمات شد. البته در تبلت های اندرویدی امکان اتصال با کابل مشروط به نصب درایورهای مربوطه است که ممکن است برای اندروید موجود نباشد.

5) از طریق Dial Up: این روش تقریبا منسوخ است. لکن اگر هیچ یک از چهار امکان فوق را نداشتید، از این روش می توانید استفاده نمایید. در گذشته با برخی لپ تاپ ها یک مودم Dial Up فروخته می شد که اندازه یک فندک است و یک سر آن به USB متصل می شود و سر دیگر آن به خط تلفن. سرعت این روش بسیار ناچیز است و در ضمن تلفن منزلتان نیز اشغال می شود. البته در برخی شهرستانها یا مسافرت ها برای چک کردن ایمیل بد نیست. برای این کار می توانید از شبکه هوشمند آن شهر بدون نام کاربری و پسورد استفاده کنید و هزینه در قبض تلفن خواهد آمد.

6) از طریق PC Suite: این امکان تنها در برخی از تبلت ها و گوشی های موبایل وجود دارد که پس از نصب برنامه PC Suite که در CD همراه گوشی وجود دارد روی لپ تاپ، می توان از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ مرتبط و علاوه بر تبادل فایل و سنکرون کردن اطلاعات شماره تماس و پیامکها، از طریق Internet Kit به اینترنت اتصال یافت. البته اکثراً برای استفاده از اینترنت گوشی برای لپ تاپ از این امکان استفاده می کنند و در حقیقت گوشی مانند یک مودم برای لپ تاپ عمل می کند. حالت دیگر که در برخی گوشی ها و لپ تاپ ها مقدور است اتصال از طریق Blue tooth است. زیرا اکثر لپ تاپها نیز Blue tooth دارند. اگر گوشی شما CD داشت به آن مراجعه کنید و اگر نداشت از سایت کارخانه سازنده قسمت support دانلود کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.